zaterdag 26 april 2008

Roma's Monumentenquiz

De winnaar van deze quiz ontvangt een fles Itlaliaanse Chianti van goeie kwaliteit! De verwerkingstijd van de antwoorden kan tot 5 maanden duren. Veel succes.

Eén regel: Romeinen mogen niet deelnemen.

1) We beginnen gemakkelijk...: Welke fontein bevindt zich achter deze mooie toerist?

2) Al ietsje moeilijker misschien: Op welk pleintje lees ik rustig de Lonely Planet?

3) Welke bekende piazza wordt hier in de bloemen gezet?

4) Waar bevindt zich dit veelbelovende sleutelgat?

5) Oeps, een moeilijke: Vanop welk monument is dit getrokken? En de foto is dan ook nog te donker...


6) Waar sta ik?


7) En tot slot: Welke plek rond Roma, aan zee, leent zich tot een vleugje romantiek?


4 opmerkingen:

Anoniem zei

Howla Inez! Deze quiz gaat mn petje ver te boven! Ik durf zelfs geen gok te wagen! Maar anderzijds ben ik wel de allersnelste om te reageren, dus dat verdient ook wat, niet? ;-)

Anoniem zei

anoniem is hadelijn!!

Anoniem zei

Io sto a lavoro e voi fate i quiz! Bravi!
Come è andato il ritorno a Mogliazze. Mi dispiace essere stato con te solo poche ore, c'erano tante cose di cui parlare dal vivo. Dai sarà per un'altra volte.

Emiliano

Anoniem zei

Hey Inez en Wouter,
ha, die speurtocht..weer een goede reden om eens naar Rome te trekken!
Jullie hebben al heel wat kilometers afgelegd zo te zien.
Schrijven jullie een boek over jullie belevenissen? Zou mooi zijn toch? Ik ben de eerste klant ;)
Met liefs, Linda